czwartek, 22 marca 2012

Przepis na faworki :)

Mmm... Dzisiaj w domu przeszukałam już chyba wszystkie szafy jakieś cztery razy i nic nie znalazłam. Nic tzn. nic co bym chciała skonsumować. Pierwsza myśl to wybrać się do sklepu i kupić jakieś ciastka, chipsy, popcorn cokolwiek co zaspokoiło by mój głód na słodycze. Jednak po dłuższym zastanowieniu postanowiłam, że wolę zjeść coś innego. Wybrałam faworki :) Oto przepis z którego korzystałam:

 SKŁADNIKI:
- 1kg mąki
- margaryna 250g
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka śmietany
- 4 jajka
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- 1 łyżka spirytusu
- szczypta soli
- olej (do smażenia)
- cukier puder (do posypania)

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA
Mąkę przesiać, dodać żółtka, szczyptę soli, spirytus i śmietanę.
Dobrze wyrobić ciasto by było mięciutkie i elastyczne.
Gdy składniki są już idealnie ze sobą skomponowane,
ciasto owinąć folią spożywczą i chłodzić przez około 30-60minut.
Po schłodzeniu, rozwałkować je cieniutko, następnie wykrajać prostokąty
o wymiarach około 12cm x 3cm.
Każdy pasek naciąć wzdłuż po środku i przewlec przez otwór.
Smażyć w gorącym tłuszczu na złoty kolor, osączyć na ręczniczku papierowym.
Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz