sobota, 4 lutego 2012

Przepis na rogaliki drożdżowe :)

Nadszedł weekend, lecz wcale na niego nie czekałam,
ponieważ wiedziałam, że będzie lipa :(
Zimno, mróz doskwiera, nie chcę mi się nawet z domu wychodzić
ale to może dlatego, że mój stan zdrowia uległ pogorszeniu... 
Wygląda na to, że jestem w zaawansowanej fazie przeziębienia. No cóż takie jest życie :)
Z tego braku zajęć postanowiłam namówić mamę na zrobienie rogalików drożdżowych, 
na szczęście się zgodziła, a rogaliki wyszły palce lizać :P
Oto przepis, z którego korzystałyśmy:

Składniki:
0,5kg mąki
200ml kwaśniej śmietany
1 kostka margaryny
1 jajko
10dag drożdży
2 łyżeczki cukru waniliowego
szczypta soli


 Sposób przyrządzenia:
Wszystkie składniki zmieszać ze sobą, posiekać nożem i zagnieść. 
Podzielić na 4 części, każdą z nich rozwałkować i pociąć na 8 trójkątów. 
Z każdego z nich formować rogalik, nadziewając do marmoladą lub
uprzednio ugotowanym i wystudzonym budyniem bądź czekoladą.
Piec w temperaturze 220 stopni ok. 30 minut. 
Można udekorować polewą lub cukrem pudrem.

Smacznego! :)

4 komentarze: